18 May 2005

Gelora Hati ...

Bukan niat dihati hendak menyakiti hati sesiapa. Malah hendak merampas dari sesiapa. Aku juga punya hati dan perasaan. So disini aku boleh rasakan apabila hak kita dirampas. Jangan mengangap aku merampas hak orang lain sedangkan niat aku bukan sebegitu. Aku tidak mahu kerana diriku orang lain yang merana. Aku hanya insan yang lemah. Kalau benar-benar ia berlaku. Itu semua diluar kawalan diriku. Tampilkan diri dan bersemuka dengan ku. Aku rela mengundurkan diri tanpa seribu pertanyaan.

Buat apa kita mendirikan kebahgiaan diatas air mata orang lain. Aku sedar siapa diriku. Aku hanya menumpang kasihsayang dan bermanja mesra. Kasih sayang yang aku hulurkan adalah ikhlas dari hati ku sendiri. Aku tidak pernah terlalu mengharap diluar kemampuan diriku. Setiap orang dapat merasakan kasih sayang yang diterima ...


Hatiku mudah tersentuh..
Lantaran perkhabaran..
Nescaya aku perlu tabah..
Tapi aku tidak sekuat batu..
Antara hujan dan panas..
Perasaanku gelora..
Bagai mengetip bibir..
Menahan gelojak jiwa..
Dalam mencari penawar..

No comments: