08 May 2005

Mei Mengubah Segalanya ...



Kini Blog aku berubah wajah dan bertukar warna selari dengan tuntutan masa yang semakin mencabar dalam menitiarus kehidupan. Sebagai manusia yang kerdil aku hanya mampu berserah pada ketentuanNya. Tiada bahasa seindah kata-kata yang dapat aku coretkan melainkan kata-kata hati yang sentiasa dibelenggu oleh karenah-karenah sebuah kehidupan. Mana mungkin aku tunduk pada itu semua. Takkan aku hendak membiarkan diriku dikuasai oleh orang lain melainkan diriku sendiri. Takkan aku terus hidup dengan bayangan sendiri yang takut pada cabaran dan halangan. Mana bisa orang lain mengatur langkah-langkah untuk diriku dalam perjalanan menuju kesesuatu destinasi. AHHH !!! Itu semua sudah berlalu buat diriku kini. Yang pasti aku harus merencanakan diari kehidupanku pada masa hadapan dengan baik dan teratur tanpa was-was. 05/05/05 adalah satu angka sungguh bermakna buat diriku. Ia bukan sebarang angka namun penuh dengan kasih dan sayang. Tiada kata-kata dapat disimpulkan melainkan warna-warna pelangi menjadi saksinya. Kesuraman malam kini disinari bintang hati yang berkedipan disanubari. Bunga- bunga cinta kini berkembangan. Di taman Astakona.

No comments: