21 April 2007

Peralihan Usia..

Sudah lama aku tak update blog aku ini. Sejak kebelakang ini aku sibuk sangat. Balik kerja, lepas makan terus lentok atas katil. Hanyut sampai ke pagi. Begitulah rutin aku setiap hari. 31 Mac lalu aku telah menyambut ulangtahun yang ke-3o. Pelbagai onak duri telah pon aku tempuhi sehingga aku menjangkau usia aku sekarang. Itu semua Menjadi aku lebih tabah dalam menghadapi liku-liku perjalanan hidup aku.

Pelbagai cercaan, Hinaan, Usikan dan pelbagai lagi adalah sebahagian dari hidup aku. Aku pasrah dengan keadaan. Bukan aku minta lahir jadi sebegini. Ini semua kehendaknya. Aku cuba menjadi seorang yang tabah tapi aku rebah ditiup bayu. Peralihan usia membuatkan kita lebih memahami diri sendiri. Tanpa keberanian hidup ini tidak bermakna. Aku peka dengan keadaan. Tapi keadaan tidak peka dengan perkitaran, Kitaran alam membuatkan bumi sentiasa berposing. Aku renungi masa-masa mandatang. Dimana aku akan berpijak. Adakah aku terus dibuai mimpi yang tiada penghujungnya.

AKU PASTI MENEMUINYA...

No comments: