03 March 2007

Jiwa Yang Kosong...

Kosong... Kosong... Kosong... Kelam... Kelam... Kelam... Itu yang aku nampak... Aku mencari dimana aku berpijak... Aku meraung dimana aku dicampakkan... Aku menagis Dimana aku berada... Dihadapan ada dua simpang yang berbeza... Aku harus melalui salah satu daripadanya... Aku kebingungan... Aku berasa hairan... Dimanakah sebenarnya aku berada... Ia tampak pelik... Ganjil... Lain dari yang lain... Itu semua bermain dipikiran...

Langkah demi langkah aku atur... Semakin jauh aku dapat rasakan... Dari kejauhan kedengaran satu suara... Entah dari mana... Aku cuba mencari suara itu... Tapi tiada aku temuinya... Semakin lama semakin jauh... Aku jadi kebinggungan... Bagaimana ada orang yang mengenali diri aku... Sedangkan tempat yang aku berada sekarang amat begitu asing bagi aku... Aku mencari jawapan... Sendirian aku manjadi kaku... Kaku dalam kegelisahan... Apa yang terjadi ini mempunyai pengertian...

Sesuatu yang dicari... Memang sukar untuk ditemui... Seakan cuba menglikari diri aku... Di selubungi awan kelabu... Dugaan meresapi diri aku... Gelora pasti mencengkam... Tiada curiga dalam penantian... Aku harus mancari jalan pulang... Pulang dalam KEMENANGAN...

No comments: