02 March 2007

Mac Yang Ditunggu-tunggu...

Bulan Mac datang lagi... Kedatangannya amat dinanti-nantikan oleh aku... Bulan yang penuh bererti buat diri aku... Tidak mungkin aku lupa setiap tahun... Tahun kelahiran aku... Tiada kata-kata yang dapat aku ungkap... Melainkan hanya bersyukur... Bersungguhkah aku dalam menghadapi dugaan... Dugaan yang selalu mematangkan aku... Aku belajar erti kesabaran... Dalam menempuh semua ini... Apakah gerangan jiwa aku rasa tertekan dengan kenangan lalu ia berulang... Peritnya kenangan silam... Sememang banyak... Mangajar aku erti kedewasaan... Aku tidak dapat larikan diri... Aku tersepit antara bebayangan sendiri... Kemana jua aku pergi... Sentiasa berada dibelakang... Pergi... Jauhkan aku dari bebayang sendiri... Mana mungkin ini akan terjadi... Setiap langkah yang diatur pasti ada kemungkinan... Aku harus bersedia dalam menghadapi segala cubaan... Tahun 2007 harus aku tuju dengan penuh bergaya tanpa menoleh kebelakang lagi... Buang yang keruh ambil yang jernih...

No comments: