26 February 2007

Cuti...

Hari ini aku tidak pegi keje... Motor masih dkt workshop... Aku cuti kecemasan... Tapi tetap bangun awai... Sebab Nd hendak pegi keje... Dia pegi naik motor adik aku... Adik aku keje malam... So Nd boleh pinjam sekejap... Lepas Nd balik adik aku pulak pegi keje... Aku hari ini Pulak kene Keje petang... So tidak ada kenderaan... Jadi aku pun cutilah... So jadual aku hari ini hanya mengemas dalam dan halaman rumah...

Sebelum Nd pegi kami sempat bersarapan dekat warung... Nd pegi keje lewat... Biasalah dia kalau berjaga sampai dua tiga pagi... Susah hendak bangun tido... Hehehe... Jadi kami sarapan dulu... Kami pekene seorang dua biji roti canai dengan secawan tea tarik... Sedap jugak... Lepas makan dia hantar aku pulang...

Di rumah aku tidak duduk sahaja... Aku siram dahulu sayur-sayur dihadapan rumah... Serta pokok -pokok bunga dihalaman... Emak aku tiada dekat rumah... Semalam Sebelum dia pergi rumah Atok... Dia pesan suruh siram pokok... Habis keje diluar... Aku masuk mengemas dalam rumah... Buat apa yang patut... Asalkan tidak berselerak... Semua selesai aku pun Zzzzzzz sekejap...

Bila bangun dari Zzzzz... Aku bukak computer... Update apa yang patut... Bila aku sedang asyik... Hp pulak berbunyi... Bos aku delat tempat kerja call... Suruh aku pergi keje petang karang... Dia kata suruh Nd ambik aku nanti... Aku balas nanti malam aku hendak balik dengan apa pulak... Bebel punya bebel dia akan call lain nanti sebab nak cari siapa boleh hantar aku malam karang... Hp aku berbunyi lagik... Kali ini kak Zie cal... Dia jugak tidak datang keje... Dia hendak pergi ke klinik... sebab tidak sihat... Bila letih aku Zzzzzz lagi...

Kali ini hp aku berbunyi lagik... Nd pulak call... Dia tanya hendak datang keje tak?... masuk halfday... Kalau hendak datang ambik... aku ok saja... Tapi mungkin sampai lewat sedikit... Sebab motor adik aku tidak boleh laju... Semput, So aku tunggu jawapan dari Nd.... Sama ada hendak datang atau tidak... Tunggu punya tunggu... Aku ter Zzzzzz lagik... Aku dikejutkan oleh sms Si Alias... Sms berbunyi kancel... Aku sambung Zzzzz balik...

Aku sekali lagik dikejutkan Oleh sms... Kali ini daripada adik aku... Dia tanya aku ada mana... Selepas reply, aku bingkas bangun... Pergi dapur terus tanak nasi... Sambil menunggu nasi masak aku mandi... Belum sempat aku masak apa-apa... Emak aku sudah balik... Atok aku datang sekali...
So aku jadi malas nak masak... Aku tengok emak bawa balik gulai pajeri terung... Aku cuma perlu goreng ikan sahaja... Bila Nd pulang hidangan belum siap lagi... Perut aku sudah mula meragam... Bila siap semua kami menjamu selera... Aku Nd serta adik aku...

No comments: