27 February 2007

Hampa...

Betapa sakitnya hati aku hari ini... Tak pasai-pasai melayang duit aku Rm250 Bayar duit motor ... Dua hari motor aku masuk workshop... Sia-sia saja bulan ini dapat bonus... Alih-alih bagi dekat orang... Kalau boleh dihitung Rm250 aku boleh beli apa saja... Baju sudah tentu dua tiga pasang aku boleh beli... Apakan daya... Ini semua dugaan... Mahu tak mahu harus terima dengan seadanya...

Tadik balik dari keje aku terus pegi ambik motor... Motor sudah siap... Namun sebulan dua ini aku dinasihat... Bawak dibawah 60km... Bila naik dibawah 60km... Aku dapat rasakan lambat sangat perjalanan... Rasa macam jauh sangat destinasi yang aku hendak pergi... Umpama naik kete lembu saja... Biasalah selalu Nd bawa laju... So sekarang rasa slow sangat.

Semasa perjalanan hendak pergi ambik motor... Tersempak dengan Saiful... Dia ajak makan ais kacang... Apalagi aku terus setuju... Kami berjanji akan berjumpa ditempat yang selalu mereka makan... Aku dengan Nd pergi ambik motor dulu... Saiful pergi bank sekejap... Apa bila semua selesai... Kami jumpa ditempat yang dijanjikan...

Kami order ais kacang special... Tapi aku kurang puas hati... Sebab dia letak aiskrim berperisa keladi... Aku minat berperisa coklat... Saiful ajak makan bihun sup... Tapi aku rasa kenyang... Bila aku tengok saiful makan Macam sedap saja... Aku rasa teringgin pulak... So aku order satu... Kongsi dengan Nd... Rasa boleh tahan jugak... Mugkin lapar kot... Lepas makan saiful ajak aku teman dia... Pergi Bm... Dia nak beli barang... Nd balik dulu... Sebab hendak hantar balik motor... nanti pukul 6pm adik aku hendak pergi keje...

Aku berborak dengan saiful sampai pukul 5.30pm... Selepas itu baru kami bertolak... Kami sampai Bm sudah pukul 6pm... Sampai sahaja aku terus cari dr tan... Perut aku meragam pulak... entah kenapa sehari dua ini... Perut asyik meragam sahaja... Nak kata salah makan... Aku tidak makan apa-apa... Mungkin aku makan ubat tambah darah... Tekanan darah aku kurang... Mungkin jugak tido yang tidak mencukupi...

Kami pusing satu shopping comlex... Apa yang saiful cari aku sendiri aku tidak tahu... Bila ditanya... Adalah... Aku jadi binggung... Tapi aku ikut sahaja... Tapi yang seronoknya... Ada satu peristiwa... Dimana kunci saiful hilang... AKu tengoknya mukanya... Pucat lesi... Bila dia perasan kuncinya hilang... kami cari dimerata-merata tempat... Tidak kira berapa kali kami lalu... Tempat yang kami lalui mula-mula tadi... Tempat parking usah dikira... Berkali-kali... Perut aku meragam lagi... Entah macam mana aku beri Hp aku pada saiful pegang... Bila aku keluar saiful sudah tiada... Aku pun cari dia pulak... Tak jumpa-jumpa... Aku pergi tempat parking dia tidak ada... Aku naik cari dekat shopping comlex... Aku sudah kepenatan... Nak cari public phone pun susah sangat...

Akhir sekali aku ambik keputusan tunggu saiful dekat parking motor... Dalam perjalanan baru jumpa saiful... Dia pulak sedang cari aku dekat toilet... Bila kami pergi lagi sekali ke tempat parking... kami disapa dari belakang... Rupa-rupanya penjaga parking... Dia tanya kami cari apa dari tadi... Aku kata cari kunci... Rupa-rupanya kunci ada padanya... Tadi dia pergi makan... Sudah tentu kami tidak terserempak dengannya... Kami pulang dengan keletihan... Ahh... Penat.

Aku sampai rumah sudah pukul 9.45pm... Aku terus pergi dapur... Lapar daa... Tadik petang makan bihun sup sahaja... Lepas mandi aku pergi Kepala Batas... Pergi bank sekejap... Emak aku suruh ambik duit pulak... Bila sampai... Aku tengok perkitaran Nampak meriah... Sebelah kiri deretan meja makan kedai Mamak penuh dengan orang... Manakala sebelah kanan deretan meja warung char koey teow penuh dengan orang jugak... Kami duduk meja warung pekene char keow teow... Balik rumah aku Zzzzzz...

No comments: