19 February 2007

Jalan-jalan Penang...

Jalan jalan Penang... Dah lama tak datang sini... Sempena cuti Tahun Baru Cina... Ambik kesempatan posing area Bukit Jambul... Sampai Island terus pergi PISA... Rumah terbuka Tahun Baru Cina anjuran parti Gerakan dan MCA... Masa sampai Paklah sudah ada... Masuk saja kedalam terus carik makan... Lapar dah... Jam Menunjukkan pukul 1.30pm... Aku capai nasi goreng bersama ayam goreng... Ramai jugak orang datang... Pelbagai bangsa ada... Itu yang nampak menarik... Lepas makan nasi aku pergi carik air... Tadi cawan habis... makan nasi sahaja tadik... Nasib baik tidak tercekik... Aku pergi carik tea tarik... Nd pergi ambik ais kacang... makan lagi... pekene kuey teow lak... Hari ini kali keempat aku dapat bersalaman dengan Paklah... Nd kata tangan Paklah lembut... Bila semua selesai kami pergi Bukit jambul lak...

Dekat Bukit jambul Orang sudah ramai... Aku posing satu Komlek Bukit Jambul... Sesaja cuci mata... Pinjam kata-kata Nd Jap... Tiada apa yang menrik dekat sini... Kedai-Kedai masih lagik banyak tutup... Raya tak habis lagik kot... Kaki aku sudah lenguh... dari tadi asyik berjalan tanpa henti... cari apa... Aku tak pasti???... Aku ikut saja... Bila penat kami kuar dari komlek... Lepak dekat parking motor jap... Tiba-tiba aku teringgin nak pergi Akurium dekat Batu Maung... So lepas ni aku pergi Batu Maung lak...

Dalam pukul 3.30pm aku sudah ada dekat Akurium Batu Maung... Best Jugak tempatnya... Dewasa tiket hanya RM5. Macam -macam jenis ikan ada... rugi kalau sesiapa belum kesini... Pelbagai spesies ikan yang kita jarang tengok terdapat disini... Paling aku seronok dapat pegang anak penyu... Comel sangat... Dapat jugak aku pegang... Tapi yang paling aku suka... Tengok Belut reben... Cantik sekali... kalau ia berenang umapama Reben yang sedang beralun... warnanya yang kebiruan amat menambat hati... Tak percaya... Cuba datang tengok..

No comments: