15 January 2007

Kelmarin


Kelmarin tersirat satu makna tersimpul rapi, Dimana aku dan dia mendalami diri masing-masing. Aku dapat rasakan debaran yang semakin memuncak antara kami berdua. Biarpun mentari memacak sinaran terik, Ia bukan halangan bagi aku untuk menempuh saat-saat getir. Seketika dibenak fikiran ku, bermain-main antara percaya atau tidak dengan situasi yang terjadi. Apa yang berlaku umpama mimpi didalam mimpi, Dalam terang bertemu jua. Dimatamu tersirat satu makna, Membuatkan aku dilamunan aku sendiri. Berputih dihantui oleh ego masing-masing, Pada hakikatnya kita berdua saling perlu memerlukan antara satu sama lain. Perjalanan yang aku rasakan dalam perjanjian naluri dan hikmah kearah keanjalan impian. Sesungguhnya aku dambakan pasangan dua dunia benar hingga alam nyata. Dalam Aku mengusik merajuk seketika, Aku mencari kau entah dimana, Kau pergi tanpa aku ketahui. Puas aku mencari kau dimana-mana. Nun jauh disana aku melihat kau pergi tanpa menoleh kebelakang. Betapa sebaknya aku rasakan bila kau pergi tanpa berkata-kata. Biarpun aku sering tertanya-tanya dimana silapnya?? Kata orang setiap yang berlaku pasti ada rahmat yang terbunyi. Setiap Kata-kata pasti ada maknanya. Setiap perbuatan pasti ada Sebabnya. Sedangkan lidah lagi tergigit inikan pasangan yang bercouple. Belum pernah ada cinta dalam kehidupan manusia tanpa air mata. Sejenak bila aku pikirkan kembali, Di waktu itu, Disaat ini aku masih dapat rasakan peristiwa itu. Biarpun ia sepantas kilat namun aku dapat rasakan kekosongan diwaktu itu. Seperti layang-layang terputus tali. Tiada kata-kata dapat aku ungkapkan selain debaran yang semakin lama semakin kencang. Yang pasti aku tidak mengikut tiupan angin. TETAPI aku mengikut kata naluri hati. Apa yang terjadi aku mahukan jawapan? Sebuah jawapan yang benar-banar memberi erti yang mendalam agar aku dapat mebuat tafsiran dengan tepat. Sememangnya setiap individu punya hak untuk bersuara? Punya hak untuk membela dirinya sendiri. Dengan ini kita dapat putuskan satu pakatan dimana jalan penyelesaian yang terakhir dimeterai. Tanpa diduga, Tanpa disangka akhirnya kami bersatu kembali dimana perhentian bas manjadi saksi aku dan dia. Percayalah aku amat menyanyangi dirimu sepenuh hati ku.

No comments: